صدمه زدن ایوانکا ترامپ دختر ترامپ اینترنت

صدمه زدن: ایوانکا ترامپ دختر ترامپ اینترنت عربستانی سرگرمی اوباما ایوانکا تصویر

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی دلواپسان آیا در باره FATFبه مردم دروغ می گویند؟

    در ماههای اخیر،دروغ پردازیها، اتهام پراکنی ها و ایحاد فضای روانی مشکوک از سوی دلواپسان سیاسی در راه تصویب چند لایحه در مجلس، در خوش بینانه ترین نگاه،نشان از عد

    دلواپسان آیا در باره FATFبه مردم دروغ می گویند؟

    دلواپسان آیا در باره FATFبه مردم دروغ می گویند؟

    عبارات مهم : ایران

    FATF ربطی به برجام ندارد| سعید جلیلی سال 89 اجرای آن را کلید زد

    در ماههای اخیر،دروغ پردازیها، اتهام پراکنی ها و ایحاد فضای روانی مشکوک از سوی دلواپسان سیاسی در راه تصویب چند لایحه در مجلس، در خوش بینانه ترین نگاه،نشان از عدم فهم درست از مقررات بین المللی و در نگاه واقع بینانه،نشان از همراهی آنها با سیاستهای بیگانگان جهت ایجاد فشار بر کشور دارد.

    در گزارش زیر با تیین FATF به تبیین واکنش‌ها های مقابله گران با این عنوان پرداخته می شود.

    دلواپسان آیا در باره FATFبه مردم دروغ می گویند؟

    FATF(گروه کاری اقدام مالی ) در سال 1989 به وسیله گروه G7 تاسیس شد و مقرآن در شرکت همکاری توسعه اقتصادی OECD در پاریس است .

    به گزارش خبرآنلاین،بدنه مهم FATF از 35 کشور و دو شرکت تشکیل شده است که اکثر آنهاکشورهای توسعه یافته هستند. اعضای مهم غیرکشوری کمیسیون اروپا و شورای همکاری خلیج فارس هستند . علاوه بر اعضای مهم حدود40 عضو ناظر هم در FATF عضوهستند که از جمله آنها می توان از بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و اینترپل و … نام برد.

    در ماههای اخیر،دروغ پردازیها، اتهام پراکنی ها و ایحاد فضای روانی مشکوک از سوی دلواپسان سیاسی در راه تصویب چند لایحه در مجلس، در خوش بینانه ترین نگاه،نشان از عد

    در میان کشورهایی که به عنوان ناظر عضویت دارند،اسرائیل و عربستان جهت جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران دارای اهمیت خاص ای هستند.این اهمیت آنجا دوچندان می شود که این دوکشور تا پایان2018 عضو مهم می شوند .

    چندکشور به FATF نپیوسته اند؟

    سایر اعضای FATF در قالب مناطق متفاوت دنیا طبقه بندی شده است اند. در واقع مجموعا 194 عضو منطقه ای در آن حضور دارند. و تنها دو کشور کشور عزیزمان ایران و کره شمالی آن را نپذیرفته اند.

    دلواپسان آیا در باره FATFبه مردم دروغ می گویند؟

    آیا بحث این روزها عضویت است؟

    در حالی که دلواپسان سیاسی تلاش می کنند با ایجاد توهم در باره FATF چنین القا کنند که کشور عزیزمان ایران در حال عضویت در آن هست، بررسی ها نشان می دهد که اصلا چنین موضوعی مطرح نیست و حتی اگر کشور عزیزمان ایران بخواهد به آن بپیوندد باید فرایندی چندساله را طی کند. ابتدا باید به گروه منطقه ای بپیوندد.

    آنچه هم اکنون مطرح است صرفا خروج از لیست سیاه و تبدیل اوضاع کشور عزیزمان ایران به حالت نرمال هست. این در حالی است که طبق گزارشهای FATF کشورهای افغانستان و یمن و عراق اوضاع نرمال تری نسبت به ما دارند.

    در ماههای اخیر،دروغ پردازیها، اتهام پراکنی ها و ایحاد فضای روانی مشکوک از سوی دلواپسان سیاسی در راه تصویب چند لایحه در مجلس، در خوش بینانه ترین نگاه،نشان از عد

    آیا FATF قرارداد است؟

    بر خلاف بحث های رایجی که افراد ناآشنا مطرح می کنند FATF یک گروه بین دولت هاست که حتی قطعنامه هم صادر نمی کند و تصمیماتش صرفا در حد بیانیه هست. بیانیه هایی که حتی جهت کشورها مورد نیاز الاجرا نیست. در واقع تنها کاری که انجام می دهد، رتبه بندی ریسک کشورها در “مبارزه با پولشویی” و “عدم تامین مالی تروریسم” است.

    دلواپسان آیا در باره FATFبه مردم دروغ می گویند؟

    کشورها جهت اینکه ریسک را در دو مقوله فوق،بالا نبرند بیانیه را به نهادهای مالی و بانکی خود ارجاع می دهند .

    نظام تصمیم گیری چگونه است؟

    مکانیزم FATFرای گیری نیست بلکه تصمیمات از طریق اجماع اتخاذ می شود. تلاش می کنند به اجماع اولیه برسند و یا حد وسط را در نظر بگیرند.

    اگر در لیست سیاه بمانیم چه اتفاقی می افتد ؟

    با تلاشهای مستمر دولت یازدهم حدود دوسالی است ابزار مقابله علیه کشور عزیزمان ایران تعلیق شده است ولی اگر قوانینی را که هم اکنون در مجلس در دست برسی است تصویب نشود مجددا به لیست سیاه برمی گردیم. معنای بازگشت به لیست سیاه این است که FATF اعلام خواهد کرد ریسک کشور عزیزمان ایران در پولشویی و تامین مالی تروریسم بالاست و در واقع از برقراری هر گونه رابطه مالی پیشگیری می کند.

    بیانیه ها الزام آور نیست،اما…

    همانطور که اشاره شدبیانیه های FATF الزام آور نیست وکشورها مجبور نیستند آن را رعایت کنند ولی در صورت عدم اجرا عملا میزان ریسک خود را زیاد کردن می دهند. به همین علت معمولا کشورها حاضر نیستند بیانیه ها را زیر پا بگذارند.

    همکاری با FATF یعنی افشای اطلاعات مالی ایران؟

    از مباحث غلطیکه رسانه ای شده است این است که گفته می شود با پیوستن به FATF اطلاعات کشور عزیزمان ایران از کشور خارج می شود و در اختیار بیگانگان قرار می گیرد. به نظر می رسد کسانی که این ادعا را مطرح می کنند هیچ اشرافی به عنوان ندارند. تنها اقدامی که کشورها در همکاری با FATF انجام می دهند این است که به جامعه حهانی اعلام می کنند که سازوکارهای مالی و قانونی در داخل کشورشان این توانایی را دارد که با پولشویی مقابله کنند. به این ترتیب هیچ اطلاعاتی در باره مباحث مالی کشورها رد و بدل نمی شود.

    حق تحفظ

    فرض کنیم قوانین یک کشور مبارزه با پولشویی و عدم تامین مالی تروریسم را می پذیرد. در این زمینه کشورها کاملا حق تحفظ دارند و حتی اگر ابهاماتی در باره رفتارهای مالی ارزش مطرح باشد ريا،آن را به قوانین داخلی خود ارجاع می دهند. به عنوان نمونه در مورد جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران چنین حق تحفظی اعلام شده است که اطلاعات مربوط به نهضتهای آزادیبخش را اعلام نمی کند. همین که هر کشوری اعلام کند فلان شرکت آزادیبخش را طبق قوانین داخلی خود تروریست نمی داند،FATF متعرض آن نمی شود.

    در واقع اصلا FATF سازو کاری جهت جمع اوری اطلاعات ندارد .

    دروغی که دلواپسان می گویند

    دلواپسان در باره FATF یک دروغ بزرگ را مطرح می کنند و می گویند FATF مرتبط با برجام است .

    در این خصوص بررسی ها نشان می دهد مقدمات کارهای مربوط به FATF به وسیله دولت یازدهم و دوازدهم انجام نشده بلکه سابقه آن به ولتهای نهم و دهم برمی گردد.

    گفته می شود بعد از تصویب و ابلاغ قانون مبارزه با پولشویی درسال 86 کشور عزیزمان ایران خود را مکلف به خروج از لیست سیاه می کند. به همین جهت دبیر شورای عالی امنیت ملی در سال 1389 موکدا از بعضی نهادها و وزارتخانه ها درخواست می کند که مقدمات خروج از لیست سیاه را فراهم کنند.

    از سوی دیگر در خردادسال 89 که هنوزبحث برجام مطرح نبود، دولت احمدی نژاد لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم را تصویب و به مجلس تقدیم کرد. این قانون بهمن ماه سال 90 مصوب شد . این مصوبه در اسفند 90 به شورای نگهبان ارسال شد و شورا به آن ایراد اصل 158 قانون اساسی گرفت. اشکال شورای نگهبان این بود که این قانون باید به وسیله قوه قضاییه تهیه می شد. بدنبال این اشکال،لایحه مزبور از اسفند 90 تا 94 پنج بار بین مجلس، قوه قضاییه ، شورای نگهبان و دولت در رفت و آمد بود.

    به این ترتیب اگر این 3-4سال وقت کشی نمی شد و کشور عزیزمان ایران در سال 91 وارد پروسهaction plan می شد،مدتها قبل از برجام مساله تمام می شد.

    تبدیل یک بحث فنی به مقوله عوامانه

    ظرف دو سال گذشته ی این عنوان فنی در سطح رسانه های عمومی و حتی تریبونهای نماز جمعه و … مطرح می شود و سطح آن به حد عوام تنزل داده شده است . طبیعتا هنگامی که عنوان با ادبیات سخیف پوپولیستی همراه شود و موجی از اطلاعات دروغ همراه با تهمت های مکرر با آن همراه شودف فضا جهت توضیحات علمی- تخصصی تنگ می شود.

    FATF، حماس و حزب الله

    یکی از ایرادات دلواپسانه ای که مطرح می شوداین است که با اجرای مقررات FATF، حمایت کشور عزیزمان ایران از گروه های حماس و حزب الله و … ناممکن خواهد شد. در پاسخ می توان یک مثال روشن را به عنوان رد این ادعا مطرح کرد:دولت سوریه بیشترین اتهام ها را در عنوان تروریسم دارد ولی حتی یک سند وجود ندارد که FATF علیه این کشور ارائه کرده باشد. سوریه رسما اعلام کرده که طبق مقررات داخلی اش اعلام کرده شرکت های آزادی بخش را مصداق تروریسم نمی داند. این عنوان در شورای امنیت هم مطرح شده است ولی نتوانستند در برابر استدلال سوریه مقاومت کنند .

    از طرفی شرکت ملل فقط القاعده ، طالبان و داعش را مصداق تروریست می داند.طبق قطعنامه 1373 هر کشوری باید لیست ملی از تروریست ها داشته باشه. خیلی از کشورهای عضو لیست ملی دارند .مثلا آمریکا بحزب الله ، حماس و سپاه پاسداران را جزو گروه های تروریستی قرار داده . ولی لیست آمریکا تنها جهت داخل همان کشور ارزش حقوقی دارد و جهت کشور عزیزمان ایران مورد نیاز الاجرا نیست.

    همچنین عربستان و شورای همکاری خلیج فارس، حزب الله را به عنوان تروریست مطرح کرده اند. امابرای ما مورد نیاز الاجرا نیست. آنچه جهت ما مورد نیاز الاجراست، لیست شرکت ملل است

    رفتارهای سخیف جهت مقابله باFATF

    راه اندازی تظاهرات و حتی آویزان کردن طومار در مجلس ،از جمله کارهای سخیفی است که نه تنها روش مشخصی را جهت خروج کشور عزیزمان ایران از لیست سیاه نشان نمی دهد، بلکه ترویج رفتارهای احساسی است که متاسفانه با ژست انقلابیگری و ارزشمداری همراه می شود.

    متاسفانه باید گفت این انقلابی نمایی ها دقیقا بازی در زمین بیگانگان هست. واکنش‌ها دلواپسان تنها نتیجه اش این است که جمهوری اسلامی را مجددا در لیست سیاه قرار دهد و عملا کشورهای متفاوت و بانکها وشرکتهای بین المللی با این بهانه که ریسک پولشویی در کشور عزیزمان ایران بالاست از هرگونه همکاری مالی خودداری می کنند. گفتنی است حتی کشورهایی که در عرف دیپلماتیک با کشور عزیزمان ایران دوست به حساب می آیند(از جمله روسیه و چین) نسبت به تصمیمات FATF با تعصب عمل می کنند و حتی اگر زیر بار تحریمهای غرب نروند، بدلیل قرار گرفتن کشور عزیزمان ایران در لیست سیاه از هرگونه همکاری خودداری خواهند کرد.

    واژه های کلیدی: ایران | همکاری | کشورها | تروریسم | پولشویی | شورای همکاری خلیج فارس | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار